Z galerii zdięć

niedziela.pl

Wiadomości z portalu niedziela.pl niedziela.pl

Odwiedza nas 19 gości oraz 0 użytkowników.

Pielgrzymko - wycieczka - Pobrzeże szczecińskie dzień 3 i 4

3 dzień rozpoczęliśmy od zobaczenia Jeziora Turkusowego na wyspie Wolin, które zawdzięcza swój niepowtarzalny kolor związkom wapnia w nim występującym.

Dalej udaliśmy się na wyspę Uznam - przejechaliśmy niedawno otworzonym tunelem pod Świną i statkiem popłynęliśmy do Fortu Gerharda. Tu doświadczyliśmy w formie niezwykle humorystycznej  pruskiej musztry. Zwiedziliśmy fort i muzeum. Chętni wspinali się na największą w Polsce latarnię - 200 stopni do góry.

Następny punkt naszej wycieczki to Międzyzdroje. Spacer na promenadę gwiazd i zapoznanie się z historią festiwalu w Międzyzdrojach. Mieliśmy możliwość porównania odcisków rąk wielkich postaci związanych z polskim kinem, teatrem oraz estradą. Spacer po liczącym blisko 400 m. długości molu.

Dzień 4 rozpoczęliśmy od  wyjazdu na Jasne Błonie, gdzie zatrzymaliśmy się przy pomniku Jana Pawła II oraz 3 orłów, upamiętniających wizytę Papieża Polaka w Szczecinie.

Następnie udaliśmy się Kamienia Pomorskiego z katedrą św. Jana Chrzciciela z jedynym w Polsce przykatedralnym wirydarzem, Wysłuchaliśmy koncertu organowego. Zobaczyliśmy Dworek Kleista połączony z wizytą w muzeum. Stamtąd udaliśmy się nad klifowy brzeg morza, gdzie oglądaliśmy ruiny kościoła w Trzęsaczu i oraz ciekawe muzeum Południka i legendy o Zielenicy. Byliśmy również w Pustkowa, gdzie stoi kopia krzyża z Giewontu, upamiętniające słowa św. Jana Pawła II wypowiedziane pod Giewontem - by ten krzyż obejmował całą Polską - od Giewontu aż po Bałtyk.